Navigera dig fram här   Måndagen den 20:e januari 2020
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 14793  
  Antal nyheter: 5490  
  Meddelanden: 68505  
  Sidvisningar:  
  Idag: 4796 st  
  Igår: 5847 st  
  Denna månad:
133677 st
 
  Föreg. månad:
250905 st
 
  Totalt: 72776599 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. DanneS38
2. TrudieOnaga
3. sunnne
4. blair2019
5. bettybholmes
6. rambo28
7. scom851
8. Tuesday
9. Jacobowne
10. Sanetta
 
 
Här är du: I tidningen: 2019, nr 6 > Artikel: FIRST RIDE Arctic Cat ZR 9000 Thundercat iACT 137
 

 
 

FIRST RIDE Arctic Cat ZR 9000 Thundercat iACT 137

När Textron valde ut modeller för 2020 ville man inte släppa sin värsting till Lake Racer. ZR 9000 Thundercat-modellen är nu den enda fyrtaktaren i modellprogrammet, om man bortser från ”småttingarna” ZR120 och ZR200. I Sverige säljs inte systermodellen Yamaha Sidewinder SRX vilket lämnar Lake Racer-nischen vidöppen för Thundercat att regera i. Det är en dyr modell och ZR 9000 Thundercat iACT 137 är inte heller avsedd för vem som helst. Man skall gilla att köra fort, men inte extremt utan på ett komfortabelt sätt. Det är just därför som man hittar lite bekvämlighetsfinesser som värme i sittdynan och iACT-fjädringssystem. Det handlar om ett elektroniskt stötdämparpaket där man kan justera främre stötdämparnas och den bakre boggistötdämparens kompression under färd bara genom en knapptryckning. Det finns tre olika lägen, Mjuk-Medium-Hård, men också en nyhet för året. Nu finns ytterligare två inställningar till med minne. Här kan man lagra två olika inställningar med egen balans mellan fram- och boggifjädring. Den kopplade boggifjädringen mår bra av de här inställningsmöjligheterna och håller ner skidlyften vid acceleration. Inställningen visas på displayen framför föraren. Här har man även löpt linan ut och sett till att stötdämparna ställs in optimalt när man lägger i backväxeln också.

Missa inte alla nyheter och tester.

Prenumerera
Prenumerera och spara 171 kr och slipp söka tidningen i slutsålda butiker!

Lösnummer
Köp ett lösnummer hitta närmaste köpställe här!

Digitaltidning
För dig som gillar att läsa ditt nummer i telefonen eller surfplattan med våra mervärden

 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se