SVENSK CROSSFIRE VÄSSAS MED SNOPR0
|
Arctic Cat;s Crossfire skräddarsys för svensk marknad.
|
CROSSFIRE FÅR DE ALLRA BÄSTA FJÄDRINGSKOMPONETERNA NÄR DEN SLÄPPS PÅ DEN SVENSKA MARKNADEN.
Svensk Crossfire vässas med Sno Pro.
Med 2006 års nya Crossfire-modell bygger Arctic Cat på det framgångsrika
Firecat-konceptet och lägger till de egenskaper som bidrog till att bergsklättraren
M7 utsågs till 2005 Sled Of The Year av facktidningen Snowgoer.
Här i Sverige går Arctic Cat ett steg längre än man gjort i Amerika. Här är alla
Crossfire uppgraderade genom att de som standard fram förses med FOX Float
luftstötdämpare som föraren pumpar till önskad hårdhet (pump medföljer).
Bakfjädringen blir 2-tums FOX IFP gasdämpare. Crossfire får därmed samma
fjädringssystem som Firecat Sno Pro.
– Avsikten är inte att göra Crossfire till en tävlingsmaskin, säger Jan Flemström,
serviceansvarig för Arctic Cat i Sverige, men svenska förhållanden ställer annorlunda
krav. I Sverige kör vi nämligen lika fort som man gör i Amerika, men vi har
oftast gropigare leder. Därför tar vi steget fullt ut och förser Crossfire med våra
allra bästa fjädringskomponenter.
På Crossfire är fjädringen dock kalibrerad efter modellens speciella karaktär,
längd, vikt och tyngdpunkt samt för att bibehålla de lössnöegenskaper som
Crossfire fått ärva från den prisbelönta M-serien.
I Sverige får Arctic Cats nya Crossfire det avancerade fjädringssystem som sitter på
Firecat Sno Pro. FOX Float-dämparna fram pumpar föraren själv till önskad hårdhet.
|