Navigera dig fram här   Måndagen den 7:e oktober 2024
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
 
  »  Inbjudan
 
 
  »  Tävlingskalender
 
 
  »  Regler
 
 
  »  Arkiv Racing
 
 
  »  Tidigare nummer
 
 
  »  Resultat
 
 
  »  WSR/USA Resultat
 
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15297  
  Antal nyheter: 5825  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 42125 st  
  Igår: 48331 st  
  Denna månad:
351392 st
 
  Föreg. månad:
1655386 st
 
  Totalt: 95753980 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. RHG
2. micke666
3. sunnne
4. FrankJScott
5. TheOne
6. Swarte
7. Herbert
8. allimac32
9. Alpinemadness
10. Hajen54
 
 
Här är du: Nyhetsarkiv > LYNX NYA ÜBER FJÄDRING
 

 
 

LYNX NYA ÜBER FJÄDRING
Vi kommer att återkomma med mer om denna intressanta fjädring!

Det nya PPS boggisystemet, som utvecklats speciellt för Lynx snöskotrar, är hemligheten bakom de berömda och omtalade fjädringsegenskaperna. Boggisystemet som fått namnet från dess utvecklare
(PPS = Pauli Piippola Suspension), tar Lynx sportmaskiner till perfektionens höjder, ivriga att ta sig an de guppiga Skandinaviska lederna och skotercross-banorna. PPS boggin introducerads på tävlingsmaskinen
Rave 440 av årsmodell 2006, men detta var emellertid bara början…

“Första gången jag provade PPS boggin var upplevelsen nästan ofattbar. Jag kunde utföra längre hopp än tidigare men landningarna blev ändå mjukare. Passage av stora gupp utan att de kändes och drivbandet ändå hela tiden som limmat mot underlaget. Vid tävling ger PPS en stor för-del vid acceleration ut ur kurvorna och känslan på crossba-nan blir sensationell. Jag kan även hålla högre tempo över raka men guppiga partier än någonsin tidigare.” - JANNE TAPIO

“Anti-lyft” systemet, som föredras i Nordamerika, ger vinkelförändringar när man passerar gupp och ojämnheter.
Med PPS boggin blir denna typ av anti-lyft system
överflödigt. Lyfttendenserna elimineras genom frontarmens långa design, fördelar som direkt kan erfaras när man t.ex. accelererar ut ur en kurva.
Frontarmen har ett länksystem som ger optimal stötdämparfunktion i förhållande till fjädringsrörelsen. Denna innovation ger en mycket mjuk och följsam fjädringsfunktion,
utan att kompromissa med det motstånd som
behövs för att fjädringen inte skall bottna ut.
PPS boggins geometri har utvecklats för längre fjädringsrörelse vilket resulterat i en fantastisk funktion på
ojämna Skandinaviska leder och på skotercrossbanor.
Den effektiva fjädringsrörelsen hos den bakre fjädringsarmen
är 320 mm (max. 390 mm). Även frontarmens
fjädringsrörelse har utökats. Både den främre och bakre svängarmen i PPS boggin
är försedd med 46 mm KYB högtrycksgasstötdämpare i aluminium. Stötdämparna har fasta Piggy Back behållare
samt hög & lågfarts-justering av både kompressions- och returdämpning. Dessa exklusiva stötdämpare garanterar
en tillförlitlig funktion och höga prestanda även under de
mest extrema körförhållanden.
Stötdämparna är försedda med s.k. “clickers” för snabb
utvändig justering och levererar en överlägsen stötdämpningskapacitet
och kvalitet jämfört med liknande produkter
hos övriga snöskotertillverkare.


“Jag har aldrig upplevt ett bättre fjädringssystem. PPS boggin har mycket lång fjädringsväg och man kan verkligen
känna att man har kontakt med snön när man kör. Landningarna efter långa hopp är otroligt mjuka. Jag ger det verkligen tummen upp”. - PETER ERICSON



» Tillbaka till Nyhetsarkivet   » Tipsa en vän
 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se