Navigera dig fram här   Fredagen den 11:e oktober 2024
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
 
  »  Inbjudan
 
 
  »  Tävlingskalender
 
 
  »  Regler
 
 
  »  Arkiv Racing
 
 
  »  Tidigare nummer
 
 
  »  Resultat
 
 
  »  WSR/USA Resultat
 
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15297  
  Antal nyheter: 5825  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 11305 st  
  Igår: 54681 st  
  Denna månad:
530254 st
 
  Föreg. månad:
1655386 st
 
  Totalt: 95932842 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. RHG
2. micke666
3. sunnne
4. FrankJScott
5. TheOne
6. Swarte
7. Herbert
8. allimac32
9. Alpinemadness
10. Hajen54
 
 
Här är du: Nyhetsarkiv > NY RETROSATSNING FRÅN BRUKARCUPEN - "MOPPE-RETRO"
 

 
 

NY RETROSATSNING FRÅN BRUKARCUPEN - "MOPPE-RETRO"
Jonas Gideosson känd Burkarcup-åkare...FOTO: Katarina Greenwood www.polymoog.se

SKOTERFÖRARNA I BRUKARCUPEN GILLAR RETRO OCH I SOMMAR VAR MAN IGÅNG MED EN NY SPORT - VETERANMOPPERACING. KUL SOM BARA DEN.
KOLLA IN DE HÄR HÄRLIGA BILDERNA...
NÄSTA FLUGA I STIL MED BURKARCUPEN.

Vem av oss över 15 år hade inte någon form av kontakt med en moped under just den tiden. Alla har på något sätt känt samhörighet med dessa encylindriga fortskaffningsmedel som kan vara så ursinnigt långsam eller precis tvärtom.
En av förra tävlingens långsammaste fordon...

Efter Motorveckans Succe så kör vi nu en hösttävling som avslutning på Moppesäsongen. Att de kunde vara så sjukt roligt hade väl ingen trott men farten, de interna fajterna och nostalgin gjorde detta till något vi vill fortsätta med.
Batmanstuk i full karriär...

Klubbar runt om i Västerbotten har ivrigt hört av sig och vill vara med. Redan på första racet under Motorveckan kunde vi stoltsera med nära 40 startande från alla möjliga delar av länet. Hur många de blir denna gång har du möjlighet att påverka.
PETER TIGER FRÅN SKOTERGÄNGET BAROCKAAS I TÄTEN...FOTO: Katarina Greenwood www.polymoog.se

Alla kan vara med!
Detta är ingen proffsgren eller något VM. Alla ska kunna vara med och de är de viktigaste. Man ska kunna ha roligt med ett motorfordon utan att de ska behöva kosta skjortan. Vi behöver alla få en del av racingkänslan och även om de går i lämplig takt så hittar man alltid någon att ta upp kampen emot.

Se till att just du står på startlinjen denna gång!
Burkarcupens skapare Marino Carlsson i aktion


Plats: Travbanan i Lycksele
Datum/Tid: 19 September 13.00
Inträde: 20kr

Förtäring finns tillgängligt för försäljning!









Ovalbana med kvalheat och finalkörning.

4 Kvalheat á 3 varv

I varje kvalheat möter man olikt motstånd som lottats i förväg.

Poängräkning i kvalen:

1:an 10p
2:an 8p
3:an 6p
4:an 4p
5:an 2p

Dom 8 med mest poäng går till final som körs 5 varv. Vid lika poäng räknas bästa placeringar. Vid lika där också lottas platserna.

Eventuellt blir de Holeshotpriser i finalerna. Med detta menas den som tar starten och passerar utgiven plats först tar Holeshoten.


Inanmälan: 11.00-11.45
Förarsammanträde: 12.00
Besiktning: 12.30
Första start: 13.00

Flaggstart!

Gul flagg - omkörningsförbud mellan flagga och hinder på banan.

Röd flagg i direkt anslutning till starten - Tjuvstart, bromsa in och återvänd till startlinjen för omstart.

Röd flagg under lopp - Loppet avbryts, återvänd till depån.

STARTAVGIFT: 50kr

STARTNUMMER skall monteras på båda sidor bakom mopeden på väl synlig plats. Svarta siffror på vit bakgrund eller tvärtom. Andra brytande färger är också godkänt. Minst 15cm höga. Se bilden!

Personlig utrustning: Hjälm av motorhjälmtyp, ej ridhjälm etc, kläder som täcker armbågar och knäskålar, handskar och vristtäckande skor.
Klasser
Klass “Stock”:
(standard mopeder)

Chassi:
- Mopedmotorutrustade fordon med två/tre hjul, kedjeskydd.
- Minst en fungerande broms måste finnas. Bromsen får endast verka på hjulen.

Motor:
- Som mopedmotor* räknas endast motorer typade enligt gamla hederliga
1-hästars reglerna.
- Motortypen skall ha en tillverknings start före 1:a januari 1980.
- Motorn får ej modifieras eller trimmas.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Klass “Vebo modified”:
(Max 50cc trimmade mopeder)

Chassi:
- Mopedmotorutrustade fordon med två hjul, skärmar, kedjeskydd.
- Minst en fungerande broms måste finnas. Bromsen får endast verka på hjulen.

Motor:
- Som mopedmotor* räknas endast motorer typade enligt gamla hederliga
1-hästars reglerna.
- Motortypen skall ha en tillverknings start före 1:a januari 1980.
- FRI TRIMNING ! Max 50cc, Motorerna får modifieras hur mycket som helst så länge block och vevaxel kommer från en mopedmotor*.
- Väl fungerande ljuddämpare måste användas.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Klass “Open Modified”:
(Max 80cc trimmade mopeder)

Personlig utrustning: OBS! Höjd säkerhet!!

Godkänd Hjälm med fast hakskydd
Ryggskydd
Skinnkläder eller annat slitstarkt material.
Kängor som täcker fotleden.

Chassi:
- Mopedmotorutrustade fordon med två hjul, skärmar, kedjeskydd.
- Minst en fungerande broms måste finnas. Bromsen får endast verka på hjulen.

Motor:
- Som mopedmotor* räknas endast motorer typade enligt gamla hederliga
1-hästars reglerna.
- Motortypen skall ha en tillverknings start före 1:a januari 1980.
- FRI TRIMNING ! Max 80cc, Motorerna får modifieras hur mycket som helst så länge block och vevaxel kommer från en mopedmotor*.
- Väl fungerande ljuddämpare måste användas.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Klass “Open Mini”:
(Chappy, Monkey, Fiddy, Miniquad)
OBS! Ej"normala" crossar typ KTM,Yamaha,Honda,Suzuki mfl.

Personlig utrustning: OBS! Höjd säkerhet!!

Godkänd Hjälm med fast hakskydd
Ryggskydd
Skinnkläder eller annat slitstarkt material.
Kängor som täcker fotleden.


Chassi:
- Motorutrustade fordon med en maxbredd av 700mm.Skall ha hjul, skärmar, kedjeskydd.
- Minst en fungerande broms måste finnas. Bromsen får endast verka på hjulen.


Motor:
- FRI TRIMNING ! Max 80cc 2T eller 150cc 4T.
- Väl fungerande ljuddämpare måste användas



» Tillbaka till Nyhetsarkivet   » Tipsa en vän
 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se