Navigera dig fram här   Fredagen den 11:e oktober 2024
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
 
  »  Inbjudan
 
 
  »  Tävlingskalender
 
 
  »  Regler
 
 
  »  Arkiv Racing
 
 
  »  Tidigare nummer
 
 
  »  Resultat
 
 
  »  WSR/USA Resultat
 
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15297  
  Antal nyheter: 5825  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 30504 st  
  Igår: 54681 st  
  Denna månad:
549453 st
 
  Föreg. månad:
1655386 st
 
  Totalt: 95952041 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. RHG
2. micke666
3. sunnne
4. FrankJScott
5. TheOne
6. Swarte
7. Herbert
8. allimac32
9. Alpinemadness
10. Hajen54
 
 
Här är du: Nyhetsarkiv > Rykten 2011: E-TEC 800 R! UPPDATERAD
 

 
 

Rykten 2011: E-TEC 800 R! UPPDATERAD
MX Z X E-TEC 800R? Enligt våra källor i USA skall maskinen gå att köpa i ett begränsat antal redan under våren, i USA.

Nu verkar det enligt våra källor I USA att 600 E-TEC kan få en storebror.
Inte helt oväntat kan tilläggas, 800 PowerTEK motorn har funnits rätt länge nu och nära nog alla i branschen har tippat att det borde komma en E-TEC version av 800-motorn snart.

Nu verkar det som den är på gång, i alla fall i USA. Enligt Ski-Doo själva har den mer effekt än föregångaren men även alla fördelar som E-TEC 600 har kommer även här. Enklare start, mindre avgaser/doft, mindre oljeförbrukning, mindre bränsleförbrukning, mindre vibrationer och bättre räckvidd.

Rotax 800 PowerTek är rätt snål som den är så det låter inte helt otroligt att de 1,23 l/milen som skrivs är möjligt.

Det verkar när man ser de tekniska data som vi har fått tag på att det är i stora drag samma motor men att förgasarna har fått ge plats för den fina bränsleinsprutning från Fischt som man hittar på 600 E-TEC.

Rotax hävdar att detta är DEN renaste 800-motorn i klassen.

DATA

Motor
Motor Rotax E-TEC 800R
Vätskekyld 3-D R.A.V.E.™
Cylinder 2
Kubik 799.5 cc
Borrning 82 mm
Slaglängd 75.7 mm
Max varv/min 8150 v/min
Bränsleinsprutning E-TEC
Bränslevolym 40 liter
Oljevolym 3.7 liter

Drivning
Transmission TRA™ VII / QRS
Tillslagsvarv 3800 v/min

Detaljer
Chassie REV-XP
Skidor Pilot™ 5.7
Säte REV-XP X
Styre Aluminum med J-hooks
/ Riser block (115 mm )

Fjädring
Fram Dual A-arm
Stötdämpare fram HPG Plus R
Fjädringsväg fram 229 mm
Fjädring bak SC™-5
Centrala dämpare HPG Plus
Bakre dämpare KYB Pro 36
Fjädringsväg bak 381 mm

Dimensioner
Längd 2905 mm / 114.4 in
Bredd 1217 mm / 47.9 in
Höjd 1000 mm / 39.4 in
Torrvikt 207 kg / 457 lb
Spårvidd 1077 mm / 42.4 in
Skidans längd 1066 mm / 42 in
Skidans bredd 145 mm / 5.7 in
Mattan 381 x 3051 x 31.8 mm
Elstart RER
Handtags- och tumvärmare
Multifunktionsmätare




» Tillbaka till Nyhetsarkivet   » Tipsa en vän
 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se