Navigera dig fram här   Onsdagen den 25:e december 2024
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
 
  »  Inbjudan
 
 
  »  Tävlingskalender
 
 
  »  Regler
 
 
  »  Arkiv Racing
 
 
  »  Tidigare nummer
 
 
  »  Resultat
 
 
  »  WSR/USA Resultat
 
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15299  
  Antal nyheter: 5827  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 13736 st  
  Igår: 49237 st  
  Denna månad:
1814549 st
 
  Föreg. månad:
2225596 st
 
  Totalt: 101150298 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. sunnne
2. RHG
3. micke666
4. FrankJScott
5. TheOne
6. Swarte
7. Herbert
8. allimac32
9. Alpinemadness
10. Hajen54
 
 
Här är du: Nyhetsarkiv > Ny 600:a från Ski-Doo och Rotax - Uppdaterad
 

 
 

Ny 600:a från Ski-Doo och Rotax - Uppdaterad
MXZ 600R E-TEC

Nu släppte Ski-Doo en ny version på deras 600 E-TEC version. 5 hästar mer och 30 % snabbare respons. Bättre bränsleekonomi och utsläpp skall också vara ett resultat.

Till en början levereras den i en limiterad utgåva i nya MXZ 600R E-TEC med Pdrive variatorn som är 1,3 kilo lättare än TRA VII.
Även Expedition SWT får nya motorn.

Ski-Doo själva beskriver bedriften så här:
Den mest avancerade 600cc-motorn i branschen och 30% snabbare respons än 600 H.O. E-TEC (Baserat på interna ingenjörstester i jämförelse med 600 H.O. E-TEC), allt samtidigt som vi levererar branschstandarden i effektivitet och tillförlitlighet.
600R

Hur det ser ut med tillgängligheten vet vi inte så här initialt men det klarnar säkert eftersom. Vad vi vet är att vi nu i mars kommer testköra den på fler maskiner i staterna.

• Rotax® 600R E-TEC® engine
• RAS™ 3 front suspension
• REV® Gen4 platform
• pDrive™ clutch with clickers
• Forward Adjustable Riser
• Ergo-Step side panels
• Open toe-hold
• rMotion™ rear suspension with Quick Adjust™ system
• 15 x 129 x 1.25 in. Ice Ripper XT track
• KYB† Pro 36 R aluminum piggyback front shocks with Easy-Adjust compression adjuster (22 clicks)
• KYB† Pro 36 aluminum piggyback rear shock with Easy-Adjust compression adjusters (22 clicks),
HPG Plus center shock
• Transparent handguards
• Rack steering system
• Multifunction digital gauge with display
• Performance trail seat
• Sleek and stylish lines for a true limited edition look

Data:
Engine details Liquid-cooled, eRAVE™
Cylinders 2
Displacement 599.4 cc / 36.6 in.³
Bore 72.3 mm / 2.85 in.
Stroke 73 mm / 2.87 in.
Maximum engine speed 8,100 RPM
Carburation E-TEC® direct injection
Recommended fuel type Premium unleaded
Minimum octane 91
Fuel tank 36 L / 9.5 US gal
Oil tank capacity 3.4 L / 3.6 qt
POWERTRAIN
Drive clutch type pDrive™ with clickers
Driven clutch type QRS
Engagement 3,400 RPM
Small sprocket number of teeth 23
Large sprocket number of teeth 45
Drive sprocket number of teeth 8
Drive sprocket diameter 183 mm / 7.2 in.
Brake system Brembo racing brake with stainless-steel braided brake line
DRY WEIGHT 217 kg / 478 lb

Vehicle overall length 2,925 mm / 115.2 in.
Vehicle overall width 1,217 mm / 47.9 in.
Vehicle overall height 1,267 mm / 49.9 in.
Ski stance 1,077 mm / 42.4 in.
Ski overall length 1,066 mm / 42 in.
Track nominal width 381 mm / 15 in.
Track nominal length 3,269 mm / 129 in.
Track profile height 31.8 mm / 1.25 in. Ice Ripper XT
SUSPENSION
Front suspension RAS™ 3
Front shock KYB† Pro 36 R Easy-Adjust
Front suspension max. travel 255 mm / 10 in.
Rear suspension rMotion™ with Quick Adjust™ system
Center shock HPG™ Plus
Rear shock KYB† Pro 36 Easy-Adjust
Rear suspension max. travel 272 mm / 10.7 in.


Expedition SWT

https://www.ski-doo.com/se/ski-doo/mxz/mxz-600r-e-tec.html

https://www.ski-doo.com/se/teknik/rotax-600r-e-tec-engine.html



» Tillbaka till Nyhetsarkivet   » Tipsa en vän
 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se