Navigera dig fram här   Söndagen den 22:e december 2024
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
 
  »  Inbjudan
 
 
  »  Tävlingskalender
 
 
  »  Regler
 
 
  »  Arkiv Racing
 
 
  »  Tidigare nummer
 
 
  »  Resultat
 
 
  »  WSR/USA Resultat
 
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15299  
  Antal nyheter: 5827  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 35690 st  
  Igår: 55488 st  
  Denna månad:
1679535 st
 
  Föreg. månad:
2225596 st
 
  Totalt: 101015284 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. sunnne
2. RHG
3. micke666
4. FrankJScott
5. TheOne
6. Swarte
7. Herbert
8. allimac32
9. Alpinemadness
10. Hajen54
 
 
Här är du: Nyhetsarkiv > Yamaha MY 2023
 

 
 

Yamaha MY 2023

Härlig känsla när man börjar få tillsänt sig presskit med fulla lineupper igen. Det ger en känsla om att pandemin börjar vara över och att powersport industri återvänder till det mer normala. Yamaha öppnar nu på locket och visar vilka modeller som kommer. Det finns nyheter på modellprogrammet vilket känns intressant. Den presentation vi gör just nu är den totala som kommer till Europa där det kan skilja på exakt urvalet på vilka modeller och färger som kommer till Sverige.

Bredden är rejäl då man presenterar och gör en omstart på modellprogrammet. Vi hittar modeller för arbete till sport i både ATV:er och UTV:er. Nya färger är de stora ändringanra men vi har även en del ny teknik som man presenterar.

VIKING EPS

I arbetssegmentet hittar vi Viking EPS med sina 3-säten, 686 kubiks motor där man kan lasta 272 kg på flaket bak gör den till en partner i arbetet. En modell som har några år på nacken men som fortfarande får arbetet gjort.

Kodiak 700 familjen

Här finns det 3 olika modeller där grundmodellen har en 686 kubiks 4-tyaktsmotor med Ultramatic CVT samt mekanisk 2- och 4-hjulsdrift och en Warn vinsch som standard.
Tar vi nästa steg i familjen så har Kodiak 700 EPS elektrisk servostyrning samt On-Command 2- och 4-hjulsdrift samt diff lock.
Den sista modellen, Kodiak 700 EPS SE har en 2 tonig lackfärg samt aluminium fälgar.

Kodiak 450 familjen

Grundmodellen kommer med en 421 kubiks 4-taktsmotor med On Command 2- och 4-hjulsdrift. Även denna modell kommer med Warn vinsch som standard.
Kodiak 450 EPS kommer precis som 700 modellen med elektrisk styrservo samt On Command 2- 4-hjulsdrift med difflock.
Kodiak 450 EPS SE har 2 tonig lack samt aluminium fälgar.

Rekreations modeller

Wolverine RMAX 1000
På rekreationssidan hittar vi Wolverine RMAX 1000 modellerna där RMAX 2 1000 är basmodellen. Modellen har en 999 kubiks parallell-twin vätskekyld 4-takts motor med dubbla överliggande kamaxlar. Grundversionen har plats för 2 personer och har en snygg design.
Wolverine RMAX 2 1000 SE har 30” Carnivore däck samt kraftigare stötfångare och en kraftig Warn vinsch. Färgen och grafiken har fått sig en extra översyn för att se mer tilltalande ut tillsammans med de sydda sätena.
NYHET! i lineuppen är Wolverine RMAX 2 LE som förutom de ovanstående beskrivna detaljerna även har Fox intelligenta dämpare (IQS) för att ge bäst komfort exakt när det gäller.

Wolverine kommer även med en RMAX 4 1000 så man kan åka ut fler på samma gång.

Wolverine 850
Wolverine har även en modellfamilj baserad på en 850 parallell-twin 4-taktsmotor. Basmodellen, Wolverine X2 850, har On Command med 2- samt 4-hjulsdrift med diff lock. Vill man styra hastigheten för den som kör så kan man programmera nycklarna för att klara av en viss maxhastighet. Dämparna har piggyback reservoarer samt att det sitter aluminium fälgar som standard.
På Wolverine X4 850 har även fått självjusterande fjädring för att klara av högre last. Den kommer även med KYB piggyback dämpare runtom. Modellen är byggd för att rymma 4 fullstora vuxna.

Grizzly

Grizzly modellen är en välbeprövad modell som kontinuerligt uppgraderats sedan modellen först kom. Det sitter en 686 4-taksmotor med en enkel överliggande kamaxel. Även på denna modell har man On Command mellan 2- och 4-hjulsdrift samt difflock. Det sitter Yamahas Ultramatic CVT samt 12” aluminium fälgar.
Grizzly 700 EPS SE har en fräschare färgsättning ocxh 14” aluminium fälgar och 27” Zilla Maxxis däck.

Play and fun
I sportsegmentet har man precis som tidigare sin YXZ 1000R modells som är riktigt rolig att köra. Det sitter en 3 cylindrig 4-taktsmotor på 998 kubik samt dubbla överliggande kamaxlar. Motorn toppar av på hela 10 500 rpm. Modellen har ett styvt chassi för att klara av hård körning i tuff terräng samt att det sitter rejäla stötdämpare runtomkring.

YXZ 1000R SS tar sportigheten till nästa nivå med en 5 växlad semiautomatisk växellåda där man har racing paddlar på ratten för att gå igenom växlarna. Självklart sitter det styrservo på denna så det blir enkelt att ta sig igenom den ena hårnålen till den andra. Riktigt bekväm och flyg inspirerad förarmiljö.

Sport ATV modeller

I Sverige säljs det inte så många sport atv:er men för den som vill ha lite extra roligt så finns även dessa modeller. YFZ 450R SE har fått ny färg och grafik samt att YFM700R SE kommer med 22” framdäck samt KYB piggyback dämpare runtomkring. Motorstyrningen på YFM700R SE har blivit uppgraderad för att ge mer racingkänsla genom registret.

För de yngre har man YFZ50 och YFM90R som passar.

Mer traktor?
En stor nyhet som vi tidigare skrivit om är traktor registreringen som man tidigare kunde få på vissa modeller. Vi får se om denna registreringsform kommer sprida ut sig på fler modeller i flottan.

___________________
PRENUMERERA PÅ: http:www.atv-quad.se/pren



» Tillbaka till Nyhetsarkivet   » Tipsa en vän
 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se